Er is steeds meer vraag naar data-gedreven onderzoek om antwoorden te vinden op complexe vraagstukken. De meest gangbare programmeertalen voor data-analyse zijn Python en R. Als je wil starten met Python is dit de workshop voor jou!
Kerngegevens van evenement Inleiding programmeren met Python, Unix Shell en Git
4 juni 2024
Einddatum
7 juni 2024
09:30

Van dinsdag 4 juni t/m vrijdag 7 juni organiseert de Bibliotheek UvA in samenwerking met de Vrije Universiteit (VU) een cursus van vier halve dagen voor onderzoekers en masterstudenten van de UvA en VU die de basis willen leren van programmeren met Python, Unix Shell en Git.

De opzet van de cursus is gebaseerd op The Carpentries; een wereldwijde organisatie van onderzoekers, programmeurs en kenniswerkers die hun collega's op een laagdrempelige manier lesgeven in data- en softwarevaardigheden.

Tijdens deze cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

• Programmeren met Python

• Unix Shell

• GitHub

Er is geen voorkennis vereist. Deelnemers ontvangen links voor het downloaden van Open Source software voordat de workshop start.

Maximaal aantal deelnemers: 30

Taal: Engels

Datum en tijd: dinsdag 4, woensdag 5, donderdag 6 en vrijdag 7 juni, van 09.30 tot 14.30.

Lunch is niet bij de workshop inbegrepen, dus neem je eigen lunch mee. Voor koffie en thee wordt gezorgd.

Bij volledige deelname wordt een SURF Edubadge verstrekt, een digitaal certificaat die gedeeld kan worden op je LinkedIn of CV.

Bij aanmelding verklaar je je akkoord met de The Carpentries Code of Conduct

De workshop wordt kosteloos aangeboden. Bij overintekening wordt een selectie toegepast op basis van achtergrond en motivatie. Uiterlijk 29 mei ontvang je bericht of je deelname definitief is.

Over The Carpentries

The Carpentries is een Amerikaanse non-profit organisatie en wereldwijde gemeenschap van software engineers, datawetenschappers en bibliothecarissen die workshops ontwikkelen en geven op het gebied van programmeren en datawetenschap. Heb je interesse eens een workshop te volgen? Er worden regelmatig online workshops gegeven. Ook de Bibliotheek biedt af en toe Carpentry workshops op locatie aan.

De Bibliotheek en digital skills

Onderzoek wordt steeds meer digitaal en datagedreven. Om het beste te halen uit de digitale mogelijkheden zijn goede digitale vaardigheden essentieel. The Carpentries zijn hier een goed middel voor. De workshops worden wereldwijd ingezet en positief beoordeeld. De UvA is daarom aangesloten bij The Carpentries en de Universiteitsbibliotheek heeft de ambitie deze workshops vanuit de UvA structureel aan te bieden.